عواملی که به فنس آسیب می‌رساند و راهنمای تعمیر آن

راهنمای تعمیر و نگهداری فنس

همانطور که می‌دانید استفاده از فنس یا توری حصاری برای ایجاد حفاظت و امنیت بسیار رایج است. اما گاهی ممکن است متوجه شوید که فنس مورد استفاده ی شما دچار مشکل شده است، آیا تا به حال فکر کرده اید دلیل این اتفاق چیست؟ ممکن است فنس شما به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر داشته باشد. دلیل رایج برای آسیب دیدن فنس شرایط مختلف آب و هوایی است. در فواصل مختلف سال به دلیل بارش شدید باران امکان فرسایش خاک بالا می‌رود و میله و ستون‌‌های فنس توری را شل می‌کند. همچنین علاوه بر بارش باران، بارش برف نیز موجب زنگ زدگی و خوردگی فنس‌ها می‌شود. از این رو با استفاده از فنس‌‌های گالوانیزه و ضد زنگ می‌توانید فرسوده شدن فنس‌ها را به تعویق بیاندازید. اما در هر حال با اسیب دیدن فنس خود، باید بتوانید آن را با روش‌‌های مختلف تعمیر کنید. که ما در این مقاله مراحل تعمیر فنس را نیز برای شما شرح خواهیم داد، تا با در دست داشتن اطلاعات کافی بتوانید به راحتی فنس خود را تعمیر کنید.

مراحل تعمیر فنس

مرحله ۱ : پیدا کردن قسمت آسیب دیده

همه طرف‌‌های فنس را بگردید، همه چیز را در نظر بگیرید و هر کجا که آسیب دیده است را مشخص کنید، سپس از تمامی قسمت‌‌های آسیب دیده یادداشت برداری کنید.

مرحله ۲ : اندازه گیری قسمت‌‌های آسب دیده و خریدن آن

اندازه‌‌های هر قسمتی از فنس که آسیب دیده است را تهیه کنید. بهتر است در هنگام مشخص کردن قسمت‌‌های آسیب دیده، قیمت فنس را نیز در نظر بگیرید تا با اطلاعات کافی به مراکز فروش فنس مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که ضخامت فنس‌‌های ریلی را نیز اندازه گیری کنید تا وقتی برای خرید اقدام می‌کنید دچار مشکل نشوید. و حتما این موضوع را در نظر بگیرید که اگر فنس شما خیلی دچار آسیب شده بود، بهتر است به طور کل آن را تعویض کنید .

مرحله ۳ : جدا کردن ریل فنس‌‌های آسیب دیده

قسمت‌‌های سیمی گره خورده که فنس توری حصاری را به ریل وصل می‌کند، ببرید. سپس ریل فنس جدید را روی فنس قدیمی قرار دهید و از جایی که شروع به بریدن قسمت آسیب دیده می‌کنید علامت گذاری کنید. وقتی بهم رسیدند انتهای دیگر فنس جدید را نیز علامت بزنید. ریل جدید را کنار بگذارید و تا ۲۴ اینچ قسمت آسیب دیده را با یک اره آهن بری ببرید.

مرحله ۴ : تعویض بست‌ها و میله‌‌های آسیب دیده

و اما با وجود همه ی این اتفاق ها، آسیب دیدگی ها، و حتی تعمیر فنس ها، راه هایی برای نگهداری فنس‌ها وجود دارد که بتوان بهتر از آنها مراقبت کرد تا دیرتر موجب فرسودگی شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

راهنمای تعمیر و نگهداری فنس

راه‌‌های نگهداری از توری حصاری

فنس و حصار کشی به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. یکی از راه‌‌های نگهداری از فنس، واکسن زدن، شست و شو و استفاده از موادی خاص برای جلوگیری از پوسیدگی است.

به یاد داشته باشید که فنس خود را بررسی کنید که پیچ یا میخ شل شده‌‌ای در آن وجود نداشته باشد، زیرا این اتفاق می‌تواند آسیب جدی به فنس یا حصار شما وارد کند.

یکی دیگر از راه‌‌های مقاوم کردن فنس در برابر پوسیدگی روغن کاری آن آن است. این کار باعث می‌شود که حتی باز و بسته کردن ورودی نیز آسان شود و از پوسیده شدن وردی جلوگیری شود.

در نهایت، هر ماه دست کم یکبار برای فنس خود زمان بگذارید و آن را بررسی کنید. تا بتوانید به موقع آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

نحوه رنگ کردن فنس

رنگ کردن یکی از روش‌‌های آسان و ارزان برای مراقبت فنس است. البته فنس حصاری و پایه فنس بهتر است توسط افراد حرفه‌‌ای رنگ شود.

مرحله ۱ : آماده کردن ابزار مورد نیاز

ابزارهایی که برای این کار نیاز دارید، شامل قلموی رنگ، پلیش کننده سیم، اسپری ضد زنگ، نوار رنگ، غلطک رنگ و یک سطل دسته دار.

مرحله ۲ : برداشتن چیزهای اضافی از روی فنس

قبل از این که شروع به رنگ کردن فنس کنید، بهتر است هر وسیله یا شاخ برگ اضافی که در اطراف فنس شماست را بردارید، تا در هنگام رنگ کردن دچار مشکل نشوید.

مرحله ۳ : تمیز کردن فنس

در هنگام تمیز کردن فنس، سعی کنید همه ی گرد و غبار و خاکی که روی فنس و پایه فنس را در بر گرفته است را کاملا پاک کنید. همچنین دقت کنید اگر لکه‌‌ای روی پایه‌‌های فنس بود را نیز کاملا از بین ببرید. برای تمیز کردن فنس می‌توانید از پلیش کننده استفاده کنید.

عوامل آسیب زا به توری حصاری یا فنس

زیبا سازی توری حصاری

همانطور که گفته شد، فنش کشی موجب ایجاد امنیت و شخصی سازی بیشتر می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید با زیبا سازی فنس خود جلوه‌‌ای به منزل یا زمین خود بدهید. بهترین گزینه برای زیبا سازی فنس، استفاده از تخته و صفحات اسلت است. جنس این تخته‌ها از آلومینیوم، پلی اتیلن و یا چوب می‌باشد. نکته ی مثبت این تخته‌ها این است که هم تنوع رنگی دارند و هم خودمان می‌توانیم آن‌ها را به دلخواه رنگ کنیم. این تخته‌ها را در هر زاویه و جهتی از جمله عمودی، افقی و اریب می‌توانیم نصب کنیم.

در مطالب فوق در مورد عوامل تاثیر گذار در آسیب رسانی فنس، نگهداری و زیبا سازی فنس صحبت کردیم. همچنین اطلاعات کافی در مورد تعمیر فنس نیز در اختیارتان قرار دادیم. چنانچه قصد خرید فنس را دارید با شماره‌‌های درج شده در سایت شهر مفتول تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از انواع محصولات ما در سایت شهر مفتول نیز دیدن کنید.

admin
ارسال دیدگاه