مشخصات و مزایای توری حصاری یا فنس چیست ؟

تا چه اندازه با توری حصاری آشنایی دارید؟ آیا از تفاوت توری حصاری و فنس آگاه هستید؟ توری حصاری که با فنس نیز شناخته می‌شود یکی از انواع محصولات پر ‌فروش در صنایع گوناگون است. شاید شما نیز جز کسانی باشید که نمی‌دانید توری حصاری چیست و اطلاعات زیادی راجع‌به مشخصات این نوع توری ندارید. برای آشنایی بیشتر با کاربرد توری حصاری و روش تولید فنس، قبل ازخرید، راهنمای خرید فنس را بخوانید. همچنین با همراه بودن در ادامه این مطلب آگاهی خود را در‌خصوص معایب و مزایای حصارکشی با فنس افزایش دهید.

توری حصاری یا فنس چیست ؟

در‌ابتدا بهتر است عنوان کنیم که فنس (fence) واژه‌ای انگلیسی به معنی “حصار” است. فنس که به آن توری حصاری نیز نامیده می‌شود، یک ابزار محافظتی فلزی است. به عبارتی، توری حصاری شبکه‌ای از انواع مفتول‌های گالوانیزه یا روکش‌دار است. این توری شامل دو بخش ستون و مفتول‌های افقی است که چشمه‌های الماس مانند بزرگ و کوچک را شکل می‌دهند. بنابراین در مدل‌ها، سایزها و قیمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری حصاری دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد. از این‌رو در برابر ضربات، زنگ زدگی، رطوبت و… واکنش زیادی نشان نمی‌دهد. همچنین با استفاده از فنس حصاری می‌توان زیبایی و امنیت زمین‌های کشاورزی و باغ‌های خود را چندین برابر کنید.

از دلایل محبوبیت فنس، قیمت پایین‌تر این محصول نسبت به دیوارکشی و امکان استفاده از آن در اماکن مختلف است. به عنوان مثال معمولا از حصارکشی برای زمین‌های کشاورزی، صنعتی و باغ و باغچه استفاده می‌شود. در هر‌کدام از زمین‌های کشاورزی، مکان‌های صنعتی، نظامی، باغ و استخر به فنس‌هایی با سایز و ارتفاع خاصی نیاز است.

توری حصاری چیست

مشخصات توری حصاری چیست ؟

این مدل از فنس که می‌توان آن را به‌همراه سیم خاردار نیز مورد استفاده قرار داد، دارای سایز‌های مختلفی است. معمولا طول رول‌های توری حصاری از ۱۰ و ۱۵ متر و در برخی موارد ۲۰ متر تشکیل شده است. عرض توری حصاری نیز به طور کلی بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

توری حصاری بر اساس نوع مفتول، ضخامت مفتول، سایز چشمه‌های فنس در انواع مختلفی تولید می‌گردد. در‌واقع چشمه، همان خانه‌های لوزی شکل توری گفته می‌‌شود که می‌توانند سایز‌های متفاوتی داشته باشند. سایز متداول چشمه‌های توری فنس ۵٫۵ ، ۵٫۷ و ۶٫۵ ، ۶٫۷ ، ۷٫۵ و ۷٫۷ سانتی متر است. این سایز‌ها بر اساس کاربری و نیاز کارفرما انتخاب می شوند

بر اساس نوع مفتول در سه نوع مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه و مفتول گالوانیزه با روکش pvc در بازار عرضه می‌گردد. معمولا در تولید توری حصاری از مفتول گالوانیزه استفاده خواهد شد که به آن فنس گالوانیزه گرم نیز گفته می‌شود. مفتول گالوانیزه با ضخامت‌های ۲ ، ۲٫۲ ، ۲٫۴ ، ۲٫۸ و ۳ میلی‌متر قابل استفاده جهت تولید فنس می‌باشد.

مزایای توری حصاری

امروزه از انواع توری حصاری جهت حفاظت از حریم شخصی و مراقبت از بخش‌های حساس استفاده می‌کنند. انسان هر روز به دنبال مراقبت و حفاظت و از اماکن شخصی خود است. از این رو استفاده از ابزار‌های حفاظتی می‌تواند کمک شایانی به این مسئله بکند. حصارکشی و استفاده از فنس یکی از راه های ایجاد امنیت و حفاظت است که مزایای بسیاری دارد.

فنس کشی برای محافظت از زمین کشاورزی و دیگر اماکن نسبت به دیوار کشیدن سریع‌تر اتفاق می‌افتد و آسان‌تر است. همچنین قیمت آن‌ها هم نسبت به دیوارکشی ارزان‌تر تمام خواهد شد. به نوعی استفاده از فنس نیاز و خواسته‌های افراد مختلف را در حد و اندازه مطلوبی برآورده خواهد کرد.

مزایای توری حصاریمزایای فنس فولاد ضد‌زنگ

توری حصاری یا فنس معمولا از جنس “گالوانیزه” و “فولاد ضد زنگ” ساخته می‌شود. استفاده از آلیاژ فولاد ضد‌زنگ برای ساخت فنس مزایای زیادی دارد. از مهم‌ترین مزایای آن استحکام و دوام بالای این فلز است. فنس هایی با فولاد ضد‌زنگ، در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف دوام و مقاومت بالایی دارند. درواقع از مزایای این نوع توری حصاری در آب‌و‌هوای مرطوب و شرجی، عدم خوردگی و زنگ زدگی است. توری حصاری با فولاد ضد‌زنگ، قادر است کیفیت و مرغوبیت خود را در مدت زمان طولانی حفض کند.

استفاده از فنس‌های از جنس فولاد ضد زنگ، از طرفی هزینه زیادی را در بردارند. از این‌رو این توری‌ها برای زمین‌های کشاورزی و ورزشگاه‌ها که ابعاد و مساحت بیشتری دارند، به صرفه نیست.

ناگفته نماند، توری حصاری نسبت به توری های دیگر دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد. یکی از این مزایا، نگهداری کمتر از این محصول از زمان شروع استفاده از آن می‌باشد. بنابراین در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه است.

 کلام آخر

برای کسانی که به دنبال خرید توری حصاری هستند، قیمت به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در اولویت قرار می‌گیرد. اما نباید این موضوع باعث شود تا شما کیفیت و مشخصات مورد نیاز را فراموش کنید. مجموعه شهر مفتول این امکان را برای شما فراهم آورده است. این فروشگاه اینترنتی انواع فنس‌های مورد نظرتان را تولید و به شما عرضه می‌کند. هم چنین این محصولات با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای نیز به فروش می‌رسند. برای اینکه شرایط خرید ساده‌تری داشته باشید با شماره ۵۴۴۸۳_۰۲۱ با کارشناسان  شهر مفتول تماس حاصل فرمایید.

admin