روش تولید،نصب و اجرای توری گابیون

روش و نحوه تولید توری گابیون

توری گابیون یا توری سنگی، یکی از انواع توری است. این محصول حالت قفسه مانند داشته و از شبکه‌های ۶ ضلعی تولید می‌شود. توری گابیون توسط مفتول‌های بهم بافته شده تولید می‌گردد. از این محصول به منظور نگهداری سنگ، شن، ماسه و گاها بتن استفاده می‌شود. در زمان گذشته از توری گابیون به منظور جلوگیری از طغیان زیاد رودخانه و همچنین ایجاد سنگر دفاعی در جنگ استفاده می‌شود. امروزه زمینه استفاده از این توری گسترش یافته است. انواع مختلفی از آن در سازه‌های متنوع استفاده می‌شود. در این بخش قصد داریم در مورد روش تولید و نصب توری گابیون صحبت کنیم. به منظور آشنایی با نحوه اجرای توری گابیون و نصب آن با ما همراه باشید.

توری گابیون چیست؟

بهتر است قبل از بررسی روش و نحوه تولید و نصب توری گابیون با خود توری به طول کامل آشنا شویم. توری گابیون نوعی توری فلزی است. این توری از نظر شکل ظاهری و بافتی که دارد مشابه با توری مرغی است. پایه توری توری گابیون مفتول گالوانیزه است.

چشمه‌های توری گابیون به صورت شش ضلعی بوده و از بافتن سیم‌ها در هم تولید می‌شود. از آن جایی که توری گابیون از مفتول گالوانیزه گرم تولید می‌شود، بنابراین دارای مقاومت عالی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است. توری گابیون از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

روش و نحوه تولید توری گابیون

روش و نحوه تولید توری گابیون

روش و نحوه تولید توری گابیون بسیار ساده و آسان است. به منظور آشنایی با روش و نحوه تولید توری گابیون به صورتیست که شرکت‌های تولیدکننده لازم است از فلز و مواد اولیه مخصوصی استفاده کنند. معمولا اکثر مواقع از آهن گالوانیزه جهت ساخت این توری استفاده می‌شود. چرا که بهترین متریال ساخت توری گابیون است. روش و نحوه تولید توری گابیون با آهن گالوانیزه سبب ایجاد سازه‌ای مقاوم تر شده و همچنین امنیت پروژه را تا میزان زیادی تامین می‌کند. قطر مفتول در تولید این توری بسیار مهم است. قطر مفتول هایی که به منظور تولید توری گابیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌بایست بین ۲٫۵ تا ۴ میلی‌متر باشد. دستگاه‌های تولیدکننده توری گابیون طوری ساخته می‌شوند که مفتول‌ها را به صورت شش ضلعی در هم می‌بافند.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده این توری از پلاستیک به منظور ساخت آن استفاده می‌کنند. در نتیجه قیمت نهایی این طوری کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه کیفیت و مقاومت توری به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. البته برخی مواقع استفاده از توری گابیون پلاستیکی برای برخی کاربردها نیاز است. چرا که وزن کمتری نسبت به نوع آهنی دارد. اما نوع پلاستیکی برای موارد مخصوصی استفاده می‌شود.

روش و نحوه نصب و اجرای توری گابیون

روش و نحوه نصب و اجرای توری گابیون در این قسمت به طور کامل به شما توضیح داده می‌شود. گابیون‌ها در فضاهایی که می‌توان آن‌ها را تولید کرد و امکانات لازم وجود دارد، به صورت مکانیکی ساخته می‌شود. به منظور بسته بندی توری گابیون، واحدهای تولید شده توری گابیون، در لایه‌های فشرده و وزن ۸۰۰ کیلوگرم تولید می‌گردد. به طور کلی روش و نحوه نصب و اجرای توری گابیون در مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  • عملیات اتصال
  • استفاده از ژئوتکستایل
  • استفاده از سنگ
  • ساخت قاب گابیون

 استفاده از سیم روکش‌دار جهت عملیات اتصال

سیم روکش‌دار برای سرهم بندی و اتصال داخلی واحد‌های خالی، همچنین بسته شدن و ایمن‌سازی واحد‌های پر از سنگ و تقویت کننده‌های داخلی استفاده می‌شود. با انتخاب سیم‌های مناسب مورد نیاز، می‌توانید به هم پیوستن گابیون‌ها را میسر سازید. کلیه سیم‌های روکش‌داری که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از نوع کلاس A روی(پوشانده شوند. توجه داشته باشید که قبل از شروع کار، از داشتن نوع صحیح سیم مفتول برای استفاده در این ساختار، اطمینان حاصل کنید.

برای کمک به سیم پیچی و نصب سیم‌های حائل درون گابیون، استفاده از انبردست برای ایجاد اتصالات محکم توصیه می‌شود. در انجام این کار توجه داشته باشید که پوشش سیم‌ها دچار آسیب نشود. لازم به ذکر است که در این مرحله از انبردست آرماتوربندی استفاده نشود، زیرا به PVC و پوشش روی سیم آسیب می‌رساند. در هنگام استفاده از اهرم برای بستن درب‌ها توجه کنید که به پوشش آن آسیبی وارد نشود.

روش و نحوه نصب و اجرای توری گابیون

 استفاده از ژئوتکستایل

در این مرحله، ژئوتکستایل جهت جدا سازی و فیلتر کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطلبی که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که نوع صحیح، درجه و مقدار درست ژئوتکستایل را به کار برد. با توجه به نوع کاربری گابیون، ژوتکستایل هایی با درجه‌های مختلف و کاربرد‌های گوناگون عرضه می‌گردد.

 استفاده از سنگ

در این مرحله باید به مقدار کافی، سنگ، در دسترس و آماده باشد. لازم با ذکر است که این سنگ‌ها باید در کیفیت مناسب و درجه بندی درست استفاده شوند. همچنین سنگ‌های مورد استفاده باید تمیز، با دوام و از یک منبع خرد کننده تجاری یا مهندسی باشند. درجه‌ی این سنگ‌ها باید بین mm100 و mm200 و وزن آن‌ها ۲٫۳ باشد.

ساختن قاب گابیون

برای سهولت هم ترازی ساختار و به دست آوردن خطوط و سطوح صحیح، استفاده از یک قاب برای ساخت گابیون توصیه می‌شود.

سبز کردن سازه‌های گابیونی

روش و نحوه نصب و اجرای توری گابیون

فعالیت سبز کردن سازه را نباید به پس از ساخت و ساز موکول کرد، بلکه کاشت گیاهان مناسب با شرایط آب و هوایی پروژه باید در همان مرحله‌ی ساخت و ساز انجام گیرد.

آماده کردن فونداسیون

فونداسیونی که گابیون بر روی آن قرار می‌گیرد باید هموار و صاف و باشد. پایه گابیون باید صاف و عاری از هرگونه بی نظمی سطحی، مواد سست و پوشش گیاهی و مطابق با مشخصات پروژه باشد. برای اینکه بتوان ساخت گابیون را آسان نمود باید سطح پایه آن را حداکثر ۶ در نظر گرفت. فونداسیون باید طبق مشخصات مهندسی کوبیده شود تا بارهای نقطه‌ای در تمام سطوح به حداقل برسد.

 قرار دادن واحد‌های گابیونی

واحد‌های گابیونی باید از بسته خارج شده و روی سطح سخت و صاف قرار گیرند، گابیون‌ها باید باز شوند، خم شوند و به شکل اصلی خود حالت داده شوند.

کلام آخر

در مطالب فوق روش و مراحل تولید و نصب توری گابیون و اجرای توری گابیون را به طور کامل توضیح دادیم. از طریق آشنایی با مراحل اجرای توری گابیون، به راحتی می‌توانید این توری را نصب کنید. نابراین شما می‌توانید با توجه به مطالبی که تاکنون راجع به توری گابیون کسب کرده اید و با توجه به نیاز خود انتخابی درست و مطمئن در این زمینه داشته باشید.

از این رو شهر مفتول در اختیار شماست. تا بتواند این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان شهر مفتول از طریق شماره ۵۴۴۸۳_۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان فروش این سایت نیز بهره‌مند شوید. به منظور خرید انواع توری مرغی، توری سرندی، توری مش، توری حصاری، توری فرنگی، یونولیت، تیرچه کرومیت، تیرچه بتنی و… با شهر مفتول تماس بگیرید.

admin
ارسال دیدگاه