تولید توری مش

تولید توری جوشی

توری مش یا توری جوشی به یک شبکه ای از جنس فلز گفته می شود که از طریق جوش یا بافتن به یکدیگر این شبکه ها شکل می گیرند. معمولا از دو روش جوش مفتولی و جوش مقاومتی یا نقطه ای در جهت تولید آن استفاده می شود. مقاومت توری مش به قطر آن بستگی دارد. در واقع می توان گفت هر چه مقدار این قطر بالا تر باشد  مقاومت توری مش نیز بالا تر بوده و مرغوب تر خواهد شد. در این مقاله مراحل تولید توری مش و توری جوشی را شرح می دهیم .

توری مش چیست و چگونه تولید می شود؟

همان طور که در بالا گفته شد از اتصال میگرد های فولادی به یکدیگر به حالت موازی و به صورت تا رو پودی توری های مش تولید می شوند. نحوه ی تولید این توری ها به شیوه ای است که میلگرد های افقی و عمودی روی هم قرار گرفته و به وسیله ی جوش محل هایی که این دو توری بر روی هم قرار گرفته اند به یکدیگر متصل می شوند. اتصال این توری ها توسط جوش موجب افزایش مقاومت و محکم شدن آن ها شده و از لق زدگی این توری ها جلوگیری می کند. این محصول یکی از محصول های پرکاربردی است که در سازه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مقاوم هستند.

تولید توری جوشی

چرا استفاده از توری مش رایج است؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شود توری مش مزایای بی شماری نسبت به توری های دیگر داشته و کاربرد زیادی دارد. دلیل فروش زیاد مش امکان مسلح کردن بتن در سازه است. این مورد یکی از اصلی ترین مزایای مش فلزی می باشد. دومین مزیت مش استحکام بالای آن است. از ان جایی که تنش های کششی در بتن ها ضعیف است هنگامی که از مش در بتن استفاده می شود استحکام بتن افزایش پیدا کرده و تقویت وضعیت کششی را شامل می شود.

استفاده از توری مش موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. از آن جایی که استحکام و مقاومت این قطعه  بالا بوده و شکل هندسی مناسبی دارد منجر به تسریع عملیات ساختمانی شده و از هر نظر به صرفه خواهد بود. قیمت خرید مش نیز تقریبا مناسب است. یعنی شما این  سازه را می توانید بر خلاف کارایی بالایی که دارد با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید. ورقه ی تولید شده در مش که با عنوان شیت شناخته می شود معمولا پاره نشده و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. از طرفی جوش خوردگی قطعات به یکدیگر در این سازه منجر به افزایش کاربرد آن برای ساخت و ساز های مستحکم می شود.

مراحل تولید توری مش یا توری جوشی

مراحل اصلی تولید توری مش ورقه ها یا شیت هایی است که دارای ابعادی برابر با ۶ متر در ۲ متر و ۲۰ سانتی متر است. تار و پود این محصول به شیوه ای است که نوع مفتول می تواند از جنس سیاه پرکربن،گالوانیزه و یا استنلس استیل باشد. میلگرد هایی که در توری مش مورد استفاده قرار می گیرند در دو نوع ساده و آجدار می باشند که ابعاد آن ها متنوع بوده و با اندازه هایی نظیر۶،۸،۱۰ و ۱۲ میلیمتر است. شکل هندسی سوراخ های موجود در توری مس که با عنوان چشمه نیز شناخته می شود به حالت مربع می باشد.  نکته ی بسیار مهم در مورد تولید مش این است که در صورتی که جنس توری مش از سیاه پرکربن باشد انعطاف آن را خنثی خواهد کرد.

تولید توری مش جوشی به روش اتوماتیک

علاوه بر روش فوق از روشی دیگر در تولید مش استفاده می شود که با عنوان تولید مش به روش اتوماتیک شناخته می شود. در این روش در جهت تولید مش از مفتول گالوانیزه و یا مفتول سیاه استفاده می شود. ضخامت مفتول باید در این روش تعیین شود که به موارد مختلفی اعم از نوع دستگاه، میزان مورد نظر مشتری مکان مورد نظر بستگی دارد. این که مش قرار است برای چه قسمتی مورد استفاده قرار بگیرد در ضخامت مش نقش اصلی را ایفا می کند.

مراحل تولید توری مش جوشی

 پس از تعیین این قسمت در دستگاه های مربوطه قرار گرفته و انحنا های موجود در آن صاف می شود. پس از اتمام این مرحله از طریق روکش دهی می توان نیاز به رنگ آمیزی در آن ها را از بین برد که باز هم به نظر مشتری و کاربرد مش بستگی دارد. در صورتی که روکش دهی نیاز باشد. روکش مورد نظر ایجاد شده و توسط جریان هوا خشک می شود و در آخر وارد قسمت حصار بافی خواهد شد.

خرید توری مش و قیمت آن

برای خرید توری مش اولین نکته توجه به قیمت آن است. البته کیفیت این سازه به قدری بالاست که هزینه کردن برای آن به صرفه است. به طور کلی همان طور که پیش تر گفته شد قیمت توری مش معمولا با توجه به کیفیت این سازه در بازار مقرون به صرفه بوده و هزینه ی زیادی ندارد. اما به طور کلی برای برآورد هزینه ی این سازه لازم است یک دسته از عوامل را در نظر داشته باشید. این موارد شامل:

  1. میزان ضخامتی که باید توری مش و مفتول آن داشته باشد.
  2. ابعاد سوراخ های به کار رفته در توری مش
  3. مفتول به کار رفته در آن که آیا آجدار است و یا ساده است.
  4. پوشش توری مش که آیا سیاه، گالوانیزه و یا استیل است.

معمولا موارد بالا در قیمت توری مش تاثیر گذاشته و موجب افزایش یا کاهش قیمت خواهند شد. از این رو ایتدا مشخص کنید که کدام دسته از توری مش را با چه ویژگی هایی در نظر دارید تا بتوانید توری مش مورد نظر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

توری مش را در کدام بخش ها می توان استفاده نمود؟

در این قسمت می خواهیم در مورد کاربرد توری مش صحبت کنیم. این توری ها دارای انواع مختلفی بوده و هر یک در مکانی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور کلی استفاده ی عمده ی توری های مش در زمین های کشاورزی، حمل و نقل، باغداری، معدن، حصار کشی ها و صنایع دیگر بوده که به استحکام سازی آن ها کمک شایانی خواهند کرد. این سازه از نظر استحکام و امنیت بسیار مناسب بوده و می توان در هر مکانی از آن ها استفاده نمود.

admin
ارسال دیدگاه