سیم خاردار حلقوی چیست و انواع آن کدام است ؟

سیم خادار تبری- تیغی

سیم خاردار به محصولی مهم و پرکاربرد در سازه های مختلف گفته می شود که برای حصار کشی و همچنین جداسازی فضا های مختلف استفاده می شود. از این محصول فولادی در موارد بسیاری استفاده می شود و همین موضوع آن را به یک ابزار پرکاربرد تبدیل نموده است. یکی از مهم ترین کاربرد های سیم خاردار ایجاد امنیت و یا حصار کشی در جهت شخصی سازی است. از این رو می توان در هنگام خرید سیم خاردار با توجه به کاربرد آن از انواعی از سیم خاردارها استفاده نمود. سیم خاردار دارای انواع مختلفی است که یکی از آن ها سیم خاردار حلقوی می باشد که به بررسی و نحوه نصب آن خواهیم پرداخت.

سیم خاردار حلقوی چیست ؟

همان طور که در بالا گفته شد سیم خاردار حلقوی معمولی یکی از انواع سیم خاردار است. نحوه ی تشکیل سیم خاردار حلقوی فولادی سخت و فنر شده می باشد که قطر آن در حدود ۲٫۵ میلی متر است. همچنین قطر خار آن نیز در حدود ۲ میلی متر می باشد. سیم خاردار حلقوی معمولا با کیفیتی برابر با ۱۸۰ گرم در هر متر مربع بوده و کاملا گالوانیزه شده است. سیم خاردار حلقوی به دلیل قدرت کششی بالا دارای مقاومتی مطلوب است. این موضوع یکی از مزایای این نوع سیم خاردار به حساب می آید.

حلقه های سیم خاردار حلقوی با قطر هایی برابر با ۶۰ سانتی متر الی ۱۰۰ سانتی متری است. از مزایای دیگر این نوع سیم خاردار که نشان دهنده ی قدرت بالای این نوع سیم خاردار در برابر سیم خاردار های دیگر است می توان به قدرت و کارایی بالا تر آن اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که قیمت سیم خاردار حلقوی در مقایسه با دیگر سیم خاردار ها بالا تر می باشد. معمولا این دسته از سیم خاردار ها در اندازه های زیر تولید می شود:

  • سیم خاردار حلقوی با قطری برابر با ۶۰ سانتی متر که برای پوشش هایی تا ۱۰ متر طول مناسب است.
  • سیم خاردار حلقوی با قطری برابر با ۹۰ سانتی متر که برای پوشش هایی تا ۱۵ متر طول مناسب است.
  • سیم خاردار حلقوی با قطر ۱۲۰ سانتی متر که برای پوشش هایی تا ۲۰ متر طول مناسب است.

انواع سیم خاردار حلقوی تبری- تیغی

انواع سیم خاردار حلقوی

پیش از این گفتیم سیم خاردار دارای انواع خاصی بوده و به دو دسته ی کلی تقسیم می شود. یکی از انواع سیم خاردار سیم خاردار های حلقوی هستند که خود شامل دو دسته ی سیم خاردار حلقوی تبری و سیم خاردار حلقوی سوزنی است. هر یک از این سیم خاردار ها دارای ویژگی های خاص خود هستند که در این قسمت می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

سیم خاردار حلقوی سوزنی

این دسته از سیم خاردار حلقوی به سیم خاردار ساده و یا سیم خاردار حلقوی با خار سیمی نیز معروف است. ساختار سیم خاردار سوزنی به صورتی است که از یک رشته مفتول گالوانیزه تشکیل شده است. قطر این نوع از سیم های خاردار اصولا در حدود ۳ میلی متر بوده و دو رشته ی خار مفتولی از جنس گالوانیزه بر روی آن قرار دارد که قطر آن ها در حدود ۲٫۵ میلی متر می باشد. سیم خاردار های حلقوی  سوزنی تشکیل شده با مفتول خشک هستند و به همین دلیل به بعضی از آن ها فنر  نیز گفته می شود. بیشترین کاربرد این دسته از سیم های خاردار در مراکز نظامی نظیر پادگان هاست.

سیم خاردار حلقوی تبری

دومین دسته از انواع سیم خاردار های حلقوی را سیم خاردار های تبری تشکیل می دهند. این دسته از سیم خاردار با عنوان سیم خاردار لیزری نیز شناخته می شود. پایه و محور آن ها یک رشته مفتول گالوانیزه است. اصولا قطر آن ها در حدود ۳ میلی متر می باشد. تیغ های گالوانیزه به صورت فاصله های معین به شکل تبر بر روی آن ها قرار داشته و پرس شده اند که دلیل نام گذاری این دسته از سیم ها مفتولی است. لازم به ذکر است که سیم خاردار های حلقوی ساختاری کلاف مانند و یا حلقه ای مانند را دارا هستند و عرض آن ها نیز در حدود ۶۰ تا ۹۰ می باشد. ساختار اصلی آن ها نیز مفتول گالوانیزه گرم است. از این دسته سیم خاردار حلقوی نیز در پادگان و مراکز نظامی استفاده شده که یکی از پر کاربرد ترین و به روز ترین سیم خاردار های دنیا را تشکیل می دهند.

سیم خاردار حلقوی سوزنی

طریقه نصب سیم خاردار حلقوی

در این بین شاید برایتان سوال باشد که نحوه ی نصب صحیح سیم خاردار حلقوی چگونه است. ابتدا باید به شما بگوییم اگر برای استفاده ی خود از سیم خاردار حلقوی استفاده نموده اید انتخابی عالی کرده اید. چرا که مزایای بیشتری در مقایسه با سیم خاردار های دیگر خواهد داشت. یکی از بزرگ ترین مزایای استفاده از آن نیز طریقه ی نصب آسان آن است. اما برای نصب سیم خاردار حلقوی تنها کافی است از دسته هایی که در ابتدای حلقه ی سیم خاردار حلقوی قرار گرفته است استفاده نموده و آن را از طریق کشیدن در محل مورد نظر خود ، بر روی پایه فنس یا بالای توری حصاری نصب نمایید.

مزایای استفاده از سیم خاردار حلقوی

همان طور که پیش از این گفته شد این دسته از سیم های خاردار مزایای بیشتری نسبت به انواع دیگری از سیم خاردار ها دارا هستند. اما نا گفته نماند که به طور کلی سیم خاردار از هر نوعی که باشد استفاده ی مفیدی برای شما خواهد داشت. استفاده از سیم خاردار در خصوص باغ، زمین، خانه و ویلا و همچنین محیط های اداری یا نظامی رایج است. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سیم خاردار امینت آن است . چرا که با نصب آن می توانید به طور ویژه ای از ورود افراد متفرقه جلوگیری نمایید. از طرفی به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارا هستند برای محیط های مرطوب به خوبی قابل اجرا هستند و ساختاری سازگار با چنین محیط هایی خواهند داشت. بهترین موقعیت استفاده از سیم خاردار های حلقوی در محیط هایی است که دیواری کوتاه دارند و در دسترس افراد سارق هستند. شما می توانید در دو حالت از آن ها استفاده کنید. یعنی علاوه بر استفاده ی مستقل از این سیم ها می توانید آن را بر روی فنس نیز اجرا نمایید.

admin
ارسال دیدگاه